Català - Castellà - Anglès - Francès
Pase de Fotografies de Toloriu
boto per anar al inici
boto per anar a la seccio de situacio
TOLORIU, A ON LES BRUIXES HI FAN EL NIU
Botó per anar a la secció d'història
Botó per anar a la secció de Mapa
Boto per anar a la seccio destacats
Botó per anar a la secció de Llocs d'interès
Botó per anar a la secció de Festes
 Boto seccio rutes
Botó per anar a la secció Entorn Natural
Botó per anar a la secció de Fotos
Botó per anar a la secció Serveis
Botó per anar als enllassos
   Cova de les encantades - Sant Cristòfol - Visita Arsèguel - Església Arxiprestal de Toloriu - Obaga de Toloriu - EL QUER FORADAT

copyright  ©     -    2006   -    toloriu@toloriu.com    -    Llacier S.A.        -    www.toloriu.com

P.0: Aquesta és una ruta que el primer tram passa pel antic camí del Quer el qual actualment és impracticable, les bardisses i els murs desplomats no permeten el pas, després els prats s'han apropiat del camí, així que encara que descrivim el traçat, és recomanable agafar la carretera asfaltada que en sis quilòmetres, un parell d'hores (és pujada) a bon pas, us portarà fins al poble del Quer Foradat. Per seguir aquesta ruta podeu sortir de Toloriu per la carretera asfaltada i abans d'arribar a la cruïlla (Quer-Bar) gireu a la dreta per un camí forestal ample, podeu seguir els senyals del circuit de BTT durant 150 metres, primerament hem deixat a l'esquerra un camí que puja a prats, i en cent metres hi ha un altre trencall a l'esquerra que hem d'agafar, és el P1.
P.1: Cap a la dreta segueix el camí de la ruta 1 i no hem passat la font del Bon Arbre, portem uns 10 minuts des de la plaça Major, i nosaltres anem per el camí de l'esquerra, al començament encara és transitable, però quan es converteix en torrentera, els murs estan caiguts i les bardisses ho invadeixen tot, seguim camí capa munt i passem al costat dels dipòsits d'aigua del poble, seguim pujant fins que el camí pràcticament desapareix, la poca utilització del mateix, la manca de sensibilitat per conservar els camins històrics, han fet que els que utilitzen les pastures hagin ajuntat els camps. Amb visió de la jugada, al davant s'intueix per on continua el camí, per pujar per unes roques les quals tenen les ferides obertes de les carretes que pujaven al Quer, és el P2.
P.2: Hem triat uns 40 minuts, si fem una parada sobre les roques veurem una bona vista de la Cerdanya i els pics del Puigmal i el Carlit, en la llunyania. Ara el camí és planell amb tendència anar baixant, bastant recte, i poc a poc la nova carretera asfaltada es va apropant al vell camí, fins que una mica abans d'arribar al pont del torrent del Quer, els dos s'ajunten per arribar en 60 minuts al
P.3: Pont de la riera del Quer. Ara no hi ha més remei que continuar per la carretera asfaltada, passar al costat de la Barguja i de cal Felip, per en una hora més arribar a les portes del Quer Foradat.