Català - Castellà - Anglès - Francès
Pase de Fotografies de Toloriu
boto per anar al inici
boto per anar a la seccio de situacio
TOLORIU, A ON LES BRUIXES HI FAN EL NIU
Botó per anar a la secció d'història
Botó per anar a la secció de Mapa
Boto per anar a la seccio destacats
Botó per anar a la secció de Llocs d'interès
Botó per anar a la secció de Festes
 Boto seccio rutes
Botó per anar a la secció Entorn Natural
Botó per anar a la secció de Fotos
Botó per anar a la secció Serveis
Botó per anar als enllassos
    Cova de les encantades - Sant Cristòfol - Visita Arsèguel - Església Arxiprestal de Toloriu - OBAGA DE TOLORIU - El Quer Foradat

copyright  ©     -    2006   -    toloriu@toloriu.com    -    Llacier S.A.        -    www.toloriu.com

P.0: Aquesta és una passejada per la vessant del Segre, una obaga que l'estiu és molt agradable, sortirem del poble per la part contrària a la carretera asfaltada, és l'antic camí que unia fa molt pocs anys la carretera nacional amb Toloriu, des de l'última casa ja és de terra, i a la dreta deixem les antigues muralles del castell i la torre del Moro, per anar baixant per una plana de conreu, per després d'una girada del camí ens endinsem al bosc, en uns 30 m arribem al P1.
P.1: Corba tancada on a l'esquerra surt un camí forestal, deixem el principal i anem per aquest camí que va pujant lentament, de seguida a nostra esquerra deixarem la font del ferro i després una caseta dels caçadors, el camí és ample i a l'altre costat de la vall veiem Aristot i tota la solana que eren les antigues vinyes (en Pont de Bar podeu visitar altre dia el museu de la vinya de muntanya), en 1 h arribem al P2.
P.2: On hi ha una bifurcació, recte el camí s'endinsa a les obagues d'Arsèguel, nosaltres girem cap a l'esquerra per anar pujant amb vistes, a dalt, de Toloriu. El camí voreja per baix el Roc de la Sargantalla fins arribar a uns prats, ara quasi abandonats, en temps de pluja el terra argilós en dificulta el pas amb fils d'aigua ferruginosa, en 1 h 30 minuts s'arriba al P3.
P.3: Barraca de fusta, que al seu darrere té la historia d'un almirall de marina mercant belga, que va decidir al finals dels anys noranta, anar a viure a Toloriu, -al poble us contaran moltes històries d'ell. El camí ben traçat continua pujant per ajuntar-se amb el camí que en altres rutes ens ha portat a les Encantades, i en 2 h. estem a la Font del Bon Arbre, si teniu sort i raja podeu beure aigua fresca, si no espereu deu minutets més i la preneu del cóm de Toloriu, és la mateixa, i a més haureu acabat el passeig en un total de dues hores i quart.

Imatge de la ruta 5
Distància: 9,8 km circuit   Desnivell:150 de baixada, 320 de pujada i 170 més de baixada fins al poble
Senyalització: no n'hi ha
Duració: circuit de 2h 15 min.