Català - Castellà - Anglès - Francès
Pase de Fotografies de Toloriu
boto per anar al inici
boto per anar a la seccio de situacio
TOLORIU, A ON LES BRUIXES HI FAN EL NIU
Botó per anar a la secció d'història
Botó per anar a la secció de Mapa
Boto per anar a la seccio destacats
Botó per anar a la secció de Llocs d'interès
Botó per anar a la secció de Festes
 Boto seccio rutes
Botó per anar a la secció Entorn Natural
Botó per anar a la secció de Fotos
Botó per anar a la secció Serveis
Botó per anar als enllassos
    Cova de les encantades -  Sant Cristòfol - VISITA ARSÈGUEL - Església arxiprestal de Bar - Obaga de Toloriu - El Quer Foradat

copyright  ©     -    2006   -    toloriu@toloriu.com    -    Llacier S.A.        -    www.toloriu.com

P.0: Aquesta ruta es pot fer en qualsevol mitjà de locomoció, però si tens temps és millor fer-la a peu, és el millor sistema per impregnar-se de natura i tornar cansat però ple de satisfaccions, i més si t' has entretingut pels carrers d'Arsèguel.
P.1: En 5 minuts arribareu a la petita font del Bon Arbre, i de seguida trobareu una bifurcació a la dreta -no s'ha d'agafar- seguiu per la de l'esquerra i de seguida estareu ficats pel bosc, després hi ha un altre trencall, aquesta vegada a l'esquerra, que no heu d'agafar, en 20 minuts estareu al P2
P.2: Un bonic prat on el camí fa una doble essa i per l'esquerra surt un altre trencall -que no heu d'agafar-, tot pujant en 30 minuts s'arriba al P3.
P.3: Hem sortit de Toloriu de la mateixa forma que per anar a les Encantades, així que hem arribat fins al punt 3 de la ruta 1 en 30 minuts, i en lloc de seguir per la pista principal, a la meitat del revolt surt un altre camí cap a la dreta (el que segueix les indicacions de la ruta BTT) que s'endinsa per un bosc de pi rajolet que està creixent, la pujada és suau excepte quan el bosc comença a deixar passar el sol, just uns tres-cents metres abans d'arribar al coll de Jou que fa bufar una mica, però en un tres i no res som a l'altre vessant, portem uns 50 minuts.

Mapa de Toloriu
Distància: 9.7 km d'anada    Desnivell: pujada: 260 m a l'anada i 430 de tornada   Senyalització: primer tram per ruta BTT
Duració: Anada 2h 30 m Visita poble el que vulguis Tornada 3 h 10 m

P.4: Mentre mirem el paisatge llunyà per descobrir algun pic conegut podem fer una aturadeta al mateix coll. Ara la pista és ampla i el bosc no tan tancat, es tracta de baixar tranquil·lament fent ziga-zagues, amb la vall sempre a la dreta fins a les 2h 30 m. arribar al P5
P.5: Sobre el mateix poble d'Arsèguel, la carretera asfaltada que puja des de la nacional, preneu-vos-ho amb tranquil·litat i passegeu pels carrers, escolteu les històries que us contaran les pedres de cada mas, en saben molt més que els llibres oficials, entreu al museu dels acordionistes i impregneu-vos de les essències de la música dels Pirineus que van escampar aquests senzills músics de muntanya, entre ells trobareu records del Comare de Toloriu. Després torneu pel mateix camí, però en direcció contrària, i com que ara hi ha una mica més de pujada fins al coll de Jou, trigareu en retornar a Toloriu unes tres hores i escaig. Però val la pena haver fet el camí a peu i deixar els vehicles a motor una estona quiets.