Català - Castellà - Anglès - Francès
Pase de Fotografies de Toloriu
boto per anar al inici
boto per anar a la seccio de situacio
TOLORIU, A ON LES BRUIXES HI FAN EL NIU
Botó per anar a la secció d'història
Botó per anar a la secció de Mapa
Boto per anar a la seccio destacats
Botó per anar a la secció de Llocs d'interès
Botó per anar a la secció de Festes
 Boto seccio rutes
Botó per anar a la secció Entorn Natural
Botó per anar a la secció de Fotos
Botó per anar a la secció Serveis
Botó per anar als enllassos
    COVA DE LES ENCANTADES - Sant Cristòfol - Visita Arsèguel - Església arxiprestal de Bar - Obaga de Toloriu - El Quer Foradat

copyright  ©     -    2006   -    toloriu@toloriu.com    -    Llacier S.A.        -    www.toloriu.com

P.0: Una vegada que teniu l'equip apropiat (millor si heu contactat amb guies espeleòlegs) podeu sortir de Toloriu per la carretera asfaltada i abans d'arribar a la cruïlla (Quer-Bar) gireu a la dreta per un camí forestal ample, podeu seguir els senyals del circuit de BTT.
P.1: En 5 minuts arribareu a la petita font del Bon Arbre, i de seguida trobareu una bifurcació a la dreta -no s'ha d'agafar- seguiu per la de l'esquerra i de seguida estareu ficats pel bosc, després hi ha un altre trencall, aquesta vegada a l'esquerra, que no heu d'agafar, en 20 minuts estareu al P2
P.2: un bonic prat on el camí fa una doble essa i per l'esquerra surt un altre trencall -que no heu d'agafar-, tot pujant en 30 minuts s'arriba al P3.
P.3: una corba tancada on a la dreta surt un petit camí (és per on va la ruta BTT) per tant ja no heu de trobar en endavant cap altra indicació de bicicletes. Seguirem pel camí principal i després d'una corba tancada en mig del torrent en 40 minuts arribem al P4

Distància: 4.8 km d'anada    Desnivell: 212 m
     Senyalització: Primer tram per ruta BTT
     Duració: Anada 90 m Visita cova 60 m Tornada 45 m

P.4: una altra corba tancada, on a la dreta surt un altre camí, que tampoc hem d'agafar; el nostre camí, que és el més trepitjat, segueix pel bosc ara en una recta bastant llarga per arribar al Collet de Moscalló, on s'inicia un gran prat al costat esquerre del nostre camí, atenció estigueu molt atents, perquè de seguida arribem (portem ja uns 50 minuts) al P5
P.5: on surt a la dreta un camí, poc visible al començament, que va agafant pendent (una estoneta us farà bufar), passa al costat de les runes de l'Era del Fuster i en un parell de corbes s'arriba a una plana dintre del bosc on el camí es va difuminant fins a arribar a la vessant del torrent d'Arsèguel, ara estem a uns 1520 d'alçària; fins aquí des de Toloriu es pot tardar uns 90 minuts.
P.6: A vegades hi ha fites que us porten fins a l'amagada entrada de la cova en direcció oest, un corriol us deixarà a dalt de l'entrada, vigileu els últims metres fins arribar a la boca, podeu trigar cinc minuts en trobar-la o molt si no teniu la sort de veure el forat, si heu tingut sort en menys de dues hores ja esteu preparats amb roba que es pugui embrutar, i sobre tot amb casc i lots per anar descobrint els racons i forat de dintre la cova. Si les vostres condicions físiques i mentals us ho permeten, al final de tot trobareu una encantada.

Per tornar cal desfer el camí d'anada, però abans de deixar aquesta plana aboqueu-vos a veure l'impressionant paisatge de l'altra banda de la serra i descobriu els pics del Cadí del tram que es deixa veure i els poblets a la llunyania que evoquen la puixança d'aquestes contrades en temps, no tan llunyans.

La cova, en si mateixa, no té cap problema, bé que és una mica baixeta i hi ha que anar a trossos a la gatzoneta, per això el casc és imprescindible; al arribar a la sala de la llitera (Y al mapa) fixeu-vos que hi ha un esglaó i sobre d'ell un forat estret, dona una mica d'angúnia però no hi ha cap perill, si us atreviu arribareu a la sala X, ja més alta, que té una bifurcació, a l'esquerra surt una gatera que porta a un pou -Atenció- estigueu a l'aguait si us heu ficat per la gatera per no caure al pou; tampoc és necessari ficar-se i continueu per el passadís de la dreta, al principi una mica estret i després més ampli, arribareu a una petita sala (B al mapa) on teniu a prop a les Encantades, a veure si teniu sort i les veieu, ja que altra llegenda diu que si podeu agafar-les una peça de roba aquesta es transformarà en or i sereu rics.